B. PRESENTACIÓ D'EXPERIÈNCIES
Creació d'itineraris sonors sobre un mapa amb Woices
Woices és un servei web gratuït que permet crear, compartir i escoltar ecos, gravacions d'àudio que s'enllacen a una localització geogràfica concreta o a un objecte de la vida real. No hi ha molts serveis similars a aquest i les seves possibilitats a l'aula creiem que són extraordinàriament productives i atractives, com tindreu ocasió de comprovar.
Els ecos a què es refereixen a Woices són paraules deixades per una persona en un lloc concret, que després podran ser escoltades per algú com si es tractés d'un eco de les paraules de qui les va pronunciar trobant-se en aquell indret.
Els ecos poden tractar des d’històries, art o curiositats del lloc, fins a memòries personals o, fins i tot, consells de viatger sobre allotjaments barats, ofertes de vols, etc.
La idea de crear Woices va néixer a Zafra, durant unes vacances del seu dissenyador en aquesta bonica població extremenya. Escoltem com el creador de Woices ens ho explica fent ús del seu invent.
L'objectiu final de Woices és crear una nova capa d'informació en format àudio, que ells anomenen l'ecosfera (a partir d’"ecos"), i que pretén fer del món un lloc més interessant.
Tenim la sort de comptar amb un magnífic vídeo tutorial creat per un grup d'alumnes de l'assignatura Noves Tecnologies aplicades a l'Educació de la Universitat de Múrcia.
Primera part
Segona part
Tercera part en la qual proposen l'ús de diferents fonts geogràfiques, històriques i artístiques per elaborar un treball històrico-cultural de la ciutat de Múrcia.
Els docents podem donar molts i variats usos educatius a aquesta eina. Escoltem, per exemple, un grup d’alumnes de l’IES Ribera Baixa del Prat de Llobregat que volen crear un itinerari artístic a partir de les nombroses escultures a l’aire lliure que hi ha en aquesta localitat del Baix Llobregat (http://woices.com/walk/122).
Els ecos podran ser escoltats a través de l'ordinador, un mòbil o, fins i tot, un reproductor MP3. La idea de Woices és preservar per a la posteritat la història dels llocs en forma de relats o sons a partir de les contribucions dels usuaris.
El web permet pujar àudios, o gravar-los en línia per la qual cosa només cal un ordinador amb micròfon.
Es poden enllaçar diversos woices per crear una ruta o itinerari (anomenada "walk"). Aquestes rutes són completament personalitzables enllaçant diversos woices propers entre ells, i poden tenir un sentit històric, turístic, literari, esportiu ...
Propostes didàctiques
Propostes didàctiques
- Activitats per al foment de la lectura. Aquí teniu un treball realitzat pels alumnes de l'IES Dr. Peset Aleixandre de Paterna.
- Si els alumnes van de viatge de final de curs, poden explicar de tornada el que han vist als seus pares i a la resta de companys.
- Aquest alumne realitza una ruta explicant el Parc Nacional de Yellowstone. Els nostres alumnes podrien fer el mateix amb el Parc Natural del Montseny o, més a prop encara, amb el Parc de Collserola, a l'àrea de Ciències de la Naturalesa.
- Un professor o professora de literatura castellana podria demanar als seus alumnes la creació d'una ruta per les ciutats on van néixer els principals poetes de la generació del 27 i recitar un poema en cadascuna.
- A literatura catalana hom podria crear una ruta pels indrets descrits en una novel·la com, per exemple, La Plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda.
- La primera setmana després de tornar de vacances els alumnes podrien crear rutes explicant els llocs i monuments que han visitat durant l'estiu.
- Els alumnes d'Anglès podrien crear audioguies sobre indrets turístics d'interès.
- A Ciències Socials i a Llengua, els alumnes podrien gravar els seus avis contant llegendes dels pobles on van néixer; tot seguit, les geolocalitzarien per crear la ruta màgica de la memòria.
- El límit el posa la vostra imaginació i, el que és més important, la imaginació dels vostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada