Es tracta, doncs, d'un model d'introducció de les TAC progressiu, lent si vosaltres voleu, però realista. Aquestes són les parades o estadiatges que suggereixen al professorat:
- Enriquir digitalment activitats analògiques que ja es duen a terme a l'aula habitualment.
- Esdevenir "receptor" i "visitant" habitual de la xarxa.
- Esdevenir productor de continguts i de material didàctic. Residir a la xarxa.
El que més ens ha agradat de l'article és que les autores no s'han limitat a descriure aquestes etapes de manera teòrica, sinó que les han omplert de contingut amb desenes d'activitats didàctiques i materials a punt per fer servir a l'aula. Fins i tot han adaptat la proposta per acostar-la als mestres i professors de llengua. Hauríeu de visitar el lloc web que han creat, Aprendiendo Lenguas con TIC, on conjuguen senzillesa expositiva amb riquesa de recursos.
Es tracta, en definitiva, d'una aportació que no us podeu perdre tots els que teniu encomanada la tasca de liderar l'ús de les TAC als centres educatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada