EL LLARG CAMÍ CAP A LES TIC

FONT: educ@conTIC, Aprendiendo Lenguas con TIC, Blogge@ndo

L'equip de Blogge@ndo ha publicat a educ@conTIC un excel·lent article amb suggeriments per facilitar la tasca de difondre l'ús de les TAC en el si dels equips docents. Proposen un camí amb tres estacions o parades per fer més fàcil al professorat el trànsit des del món analògic al digital. La introducció de les TAC a les aules és, segons les autores, un camí que es va fent pas a pas, amb ritmes molt diferents i en què allò primordial és tenir clar un enfocament metodològic adequat. Quan es treballa des d'un model d'aprenentatge actiu, per projectes, de manera interdisciplinària, proposant tasques als alumnes... de seguida es troba sentit a l'ús de les TAC.

Es tracta, doncs, d'un model d'introducció de les TAC progressiu, lent si vosaltres voleu, però realista. Aquestes són les parades o estadiatges que suggereixen al professorat:
  1. Enriquir digitalment activitats analògiques que ja es duen a terme a l'aula habitualment.
  2. Esdevenir "receptor" i "visitant" habitual de la xarxa.
  3. Esdevenir productor de continguts i de material didàctic. Residir a la xarxa.
El que més ens ha agradat de l'article és que les autores no s'han limitat a descriure aquestes etapes de manera teòrica, sinó que les han omplert de contingut amb desenes d'activitats didàctiques i materials a punt per fer servir a l'aula. Fins i tot han adaptat la proposta per acostar-la als mestres i professors de llengua. Hauríeu de visitar el lloc web que han creat, Aprendiendo Lenguas con TIC, on conjuguen senzillesa expositiva amb riquesa de recursos.

Es tracta, en definitiva, d'una aportació que no us podeu perdre tots els que teniu encomanada la tasca de liderar l'ús de les TAC als centres educatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada