Prezi és una interessant aplicació 2.0 per crear presentacions amb moviment que resulten molt originals i creatives. En les presentacions elaborades amb Prezi podem incloure imatges, vídeos, text, enllaços, etc. i podem configurar la trajectòria de la presentació aconseguint l'efecte zoom tan característic d'aquesta aplicació. Un avantatge de Prezi és que permet descarregar els treballs per tenir-los disponibles a l'ordinador si volem utilitzar les presentacions sense connexió a Internet. Com és habitual en aquestes eines, les presentacions realitzades amb Prezi es poden compartir i publicar al web i a les xarxes socials.
Ens registrem en Prezi amb les dades que ens demanen. Cal dir que els docents i els estudiants poden aconseguir condicions més avantatjoses que els usuaris normals, si els seus centres disposen de comptes de correu electrònic corporatiu com els que es generen a través de serveis com Google Apps for Education. Aquesta llicència gratuïta especial per educació s'anomena Edu Enjoy.
Per començar a crear la nostra presentació fem clic a New Prezi. Ens sortirà una finestra on hem de posar el títol i la descripció. Triem una plantilla a Templates, que pot ser en blanc o una plantilla predissenyada. L'escriptori de Prezi és senzill, per escriure fem doble clic a qualsevol lloc del fons de la plantilla. A la part superior esquerra tenim les eines necessàries per anar dissenyant la presentació, que són les següents: Insert (imatges, vídeos de Youtube, formes geomètriques, arxius i esquemes), Frame (diferents tipus de marcs), Path (direcció dels elements de la presentació, esborrat i captura de pantalla) i Colors (temes, colors i tipus de lletra).
Quan cliquem sobre qualsevol text, imatge, vídeo o objecte apareix aquesta eina en forma de tres cercles concèntrics que ens permet moure, canviar la mida o l'orientació d'allò que haguem seleccionat.
A la part inferior dreta de l'escriptori hi ha el botó Show per veure el resultat de la nostra presentació. A la part superior tenim les opcions per guardar, desfer, descarregar com a PDF, convidar altres usuaris a col·laborar, començar la presentació online i un servei d'ajuda. Quan hem acabat el treball fem clic a Exit per sortir de l'escriptori i tornar al nostre compte en Prezi.
Per compartir la nostra presentació fem clic al botó Share. A la finestra que s'obre veiem l'URL i les altres opcions per compartir: correu electrònic, Facebook, Twitter i el codi embed o d'incrustació per inserir els nostres Prezi en un bloc, web o EVEA.
USOS EDUCATIUS
- Treballar la lectura comprensiva de textos organitzant les idees principals i les secundàries jeràrquicament d'una manera molt visual i intuïtiva.
- Elaborar pósters de temes relacionats amb els continguts de les matèries que impartim que incloguin material multimèdia, treballs de recopilació, presentacions personals, etc.
- Presentacions en conferències, ponències i comunicacions de qualsevol àmbit educatiu. Per exemple: presentar comentaris de llibres de lectura, comentaris de diapositives d'art, explicacions de processos experiments del laboratori, exposició oral d'un projecte de recerca, etc.
PER SABER-NE MÉS
- Tutorial sobre Prezi fet amb Prezi per Manel Ramon Muñoz.
- Manual de Prezi a Sribd per David Olariaga i Matías Rodríguez.
- Vídeotutorial a YouTube per Dilahndu.
- Article a l'Espai 18 de l'Àrea Tic - Àrea Tac de Tarragona sobre Prezi i l'art de fer bones presentacions.
EXEMPLES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada