"PROGRAMAR" ANIMACIONS AMB KERPOOF

KerPoof és un entretingut espai web pensat per fomentar la creativitat dels alumnes. Pertany a la factoria Disney i ofereix diversos serveis divertits i molt vistosos: creació d'animacions, creació de jocs per lletrejar paraules, creació de targetes, imatges, dibuixos, pintures i creació de contes. La pàgina disposa d'una zona per a professors amb diverses seccions relacionades amb l'ús didàctic de l'eina. A la secció Lesson Plans hi ha tutorials sobre l'ús de KerPoof en PDF disponibles per descarregar.

Com funciona l'eina?

Accedim a la pàgina Kerpoof i veiem que es pot utilitzar sense necessitat de registre. Aquesta és una opció interessant per provar l'aplicació i per dur a terme alguns treballs amb els alumnes. Si volem crear-nos un compte per poder desar les creacions, ho farem des de la secció For Educators


Per començar a realitzar treballs hem de seleccionar l'eina que volem emprar, hi ha sis opcions: Spell a picture, Make a movie, Make a card, Make a drawing, Make a picture i Tell a story


Seleccionem l'opció que ens interessa, el tema o l'escenari de la nostra creació, i ja podrem començar a elaborar el nostre disseny, targeta, animació o conte. Els escriptoris de cadascuna de les opcions tenen una interfície clara i acurada, pensada per als alumnes, molt intuïtiva a l'hora d'editar i amb icones grans. És particularment interessant la corresponent a Make a movie. Quan l'empreu, us adonareu de seguida que l'aplicació està pensada per ensenyar conceptes bàsics de programació orientada a objectes, a l'estil d'Scratch. Cadascun dels persnoatges i objectes, fins i tot els escenaris, poden ser "programats" en una línia del temps perquè realitzin determinades accions anomenades "mètodes", bé seqüencialment, bé sincrònicament.


Un cop acabat el nostre treball el desem des de l'opció Save. A continuació el podrem compartir via URL. Tamés és possible imprimir alguns dels dissenys, com les targetes.


Utilitat didàctica de l'eina. Per a què la puc fer servir?
  • Creació d'històries i contes a classe de Llengua. 
  • Realitzar resums de llibres de lectura utilitzant les il·lustracions de l'eina.
  • Elaborar jocs de paraules per fer a classe conjuntament. 
  • Crear imatges per a cartells, perfils personals, targetes d'invitació a esdeveniments i activitats educatives del centre. 
  • Creació d'animacions sobre temes curriculars tractats a classe.
  • Realitzar activitats de dibuix, pintura i disseny tant per a la classe de plàstica com per utilitzar en relació amb els continguts d'altres àrees.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada