Bernat de Chartres, filòsof francès, s. XII
Aquest bloc no hagués estat possible sense el mestratge que han exercit sobre nosaltres moltes persones que des de fa temps han cregut en la potenciació de l’ús pedagògic de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement, enteses com a substrat imprescindible de qualsevol actuació educativa del segle XXI. La mateixa estructura i moltes de les entrades d'aquest bloc beuen del seu treball. Ens referim als equips que hi ha al darrera de llocs web com Àrea Tic - Àrea Tac a Tarragona, educ@conTIC, reportEducació, bitàcola del seticpa o El Blog de TotemGuard. A tots ells el nostre més sincer agraïment.
Objectiu general dels seminaris
Els seminaris de dinamització han de constituir-se en un referent per a l’ús transversal de les TAC entre els centres de cada zona mirant d’ajustar-se a les directrius comunes establertes pel Departament.
Objectius específics
- Fer dels espais de formació punts de trobada que garanteixin el diàleg i l’intercanvi d’experiències entre iguals, a partir dels quals reflexionar sobre les estratègies que s’estan revelant com a profitoses.
- Impulsar el treball en xarxa entre centres de la mateixa zona.
- Mostrar les possibilitats didàctiques dels nous llenguatges.
- Potenciar el desenvolupament de projectes curriculars innovadors pel que fa a la integració de les TAC a les aules.
- Proporcionar assessorament pedagògic als centres en relació a l’ús curricular les TAC.
Continguts
En lògica coherència amb els objectius anteriorment exposats, els continguts han de ser oberts, flexibles i contemplar fonamentalment aspectes didàctics i han de desenvolupar aspectes com ara:
- ús i dinamització d’entorns virtuals d’ensenyament / aprenentatge;
- ús d’entorns dinàmics de comunicació;
- gestió de continguts curriculars;
- ús de la pissarra digital;
- ús de recursos impulsats des del Departament o bé propis de la construcció del coneixement compartit;
- ús del llenguatge audiovisual
- reflexió sobre la utilització de la tecnologia i les seves repercussions ètiques
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada